
انتظار ظهور ظاهری و باطنی
نیمه شعبان 1430هـ.ق:
انتظار ظهور ظاهری و باطنی
54اگر من از این دنیا بروم و ظهور حضرت را درک نکنم، آیا با جهالت از دنیا بروم بدوناینکه امام خودم را بشناسم و نسبت به او معرفت پیدا کنم و با شناخت امام به مرتبۀ کمال برسم؟! شما خیال میکنید که اولیای خدایی که از دنیا رفتهاند الآن با امام زمان نیستند؟! الآن اولیای خدا در عالم آخرت بیش از افرادی که در زمان ظهور حضرت از آن حضرت بهرهمند میشوند، از امام زمان بهرهمند میشوند.
ما خیال میکنیم امام زمان فقط برای ما و در همین کرۀ زمین است و فعلاً هم به جایی رفته است و آنجا زندگی میکند و بعد هم ظهور خواهد کرد. نهخیر، ولایت امام زمان علیه السّلام بر تمام عالم وجود است و افرادی هم که از این دنیا رفتهاند الآن بر سر سفرۀ امام زمان نشستهاند. آن اولیای خدایی که الآن آن طرف هستند، بر سر سفرۀ امام زمانی هستند که در این دنیا است و در همین دنیا دارد زندگی میکند. این معنا، معنای ولایت است. از خدا میخواهیم که ما این معنا را بفهمیم و این حقیقت را درک بکنیم تا انشاءالله در اینصورت این میلاد برای ما مبارک خواهد بود.
ضرورت پاسخگو بودن اهلعلم فقط به حضرت امام زمان
به مناسبت این میلاد، امروز روز عمامهگذاری بعضی از اخوان دینی و اخلاّء روحانی ما و برادران و دوستان و رفقای طریق و اعزّه و احبه است که در زیّ طلبگی و اشتغال به علوم اهلبیت علیهم السّلام سالهایی را گذراندهاند و به مراتبی رسیدهاند و بحمدالله بسیار خوشفهم، خوشاستعداد، فهیم و مستعدّ برای مدارج و کمالات بالاتر هستند؛ همان کمالاتی که خداوند متعال برای اهلعلم و کسانی که بهدنبال مکتب امام صادق علیه السّلام هستند، مقرّر فرموده است و به قول مرحوم والد: «در مخیّلۀ کسی نمیگنجد!» این کمالات بهواسطۀ متابعت از سنّت و سیرۀ معصومین علیهم السّلام و ادراک موقعیّت خود در قبال این مکتب است، یعنی مکتب حرّیّت، مکتب آزادگی، مکتب سرفرازی، مکتب صداقت، مکتب فطرت، مکتب ایمان، مکتب اتقان، مکتب پاسخگویی به ولیّ زمان، حضرت امام زمان.
