
عزّت حقیقی در عصر ظهور
نیمه شعبان ـ سال 1429 هـ.ق
عزّت حقیقی در عصر ظهور
41و مسلّم رسیده است؛ فقط باید آن را در نظر بگیرد و چیز دیگری را نباید در نظر بگیرد. این مرام میشود مرام آزادی و آزادگی و مرام حرّیت.
اجتناب از اعتباریات و توهّمات، شرط اساسی تبعیت از امام زمان
امام زمان علیه السّلام که امروز به دنیا آمده، برای این به دنیا آمده است که بگوید: خداوند مرا بهوجود آورد تا اگر مردم مرا میخواهند باید تمام تخیّلات و توهّماتی که تا الآن بر افکارشان حاکم بوده است ـ که امروز به دنبال این میروند و فردا به دنبال آن یکی میروند و پسفردا به دنبال آن دیگری میروند ـ تمام اینها را کنار بگذارند.
یک روز بنده در مسجدالحرام نشسته بودم و یک عده از ایرانیها هم در همان مسجدالحرام نشسته بودند. آنها شروع کردند به حرف زدن از مسائل ایران. من به این افراد رو کردم و گفتم: آقاجان اینجا مسجدالحرام است! این حرفها را جای دیگر هم میشود زد! این توفیقی را که خدا به شما داده است از دست ندهید؛ شاید خدا دیگر قسمت نکند! فعلاً اینجا را قدر بدانید و توجه کنید! آخر اینجا آدابی دارد! چرا در یکچنین مکانی که انبیا و همۀ ائمه اینجا آمدهاند و طواف کردهاند، دارید این حرفها را میزنید؟! در همینجایی که شما نشستهاید شاید یک روزی امام نشسته باشد!
بعد آنها دوباره راجع به یک کسی شروع کردند به حرف زدن که او فلان کار را کرده است و... و بد میگفتند. دیگر ما بیخیال اینها شدیم. بعد از ده دقیقه همان کسی که اینها راجع به او حرف میزدند یکمرتبه از دور با چند نفر از افراد پیدا شد! همینهایی که داشتند از او بد میگفتند، یکدفعه گفتند: عجب، فلانی آمده است! و فوراً بلند شدند و رفتند و کنار او ایستادند! یکی عکس میانداخت، یکی فیلم میگرفت!
گفتم تو را بهخدا! خدا چطوری [امتحان میکند]! آنوقت اینها دارند دنبال امام زمان میگردند؟! این که الآن نشسته بود و فحش میداد، تا چشمش افتاد تمام فحشها یادش رفت و گفت برویم عکس بیندازیم و برویم همراه او راه برویم! ای احمق، بهخاطر همین امام زمان نمیآید! واقعاً تو آدمی؟! آخر نه حرفتان حساب دارد، نه فکرتان حساب دارد، نه منشتان در زندگی حساب دارد، نه مکتبتان حساب دارد؛ هیچ چیزتان حساب ندارد! فقط یک عده عوام هَمجٌ رَعاع هستید که به هر بادی
