أهمیت رعایت مراقبه و عمل براساس مبانی بمنظور خارج كردن نفس از تعلقات
49نماز جماعت مساجد اشكالی ندارد، در هر صورت باید ببینند كه كدام یك از این دو، رفتن به مساجد میتواند در حال شما تأثیر مثبتی بگذارد یا در خود منزل. لذا داریم كه برای خانمها، مسجد المرأة بیتها، مسجد زن منزل است و این بیان میكند كه خروج زن از منزل غیر از موارد ضروری، برای او صحیح نیست حال او را آشفته میكند. حال او را تغییر میدهد. مواردی كه ضرورت داشته باشد اشكالی ندارد، مثلًا دلش تنگ میشود، حالا میرود یك قدمی میزند، یك دور میزند یا صله رحمی میكند و دیدنی می كند، اشكالی ندارد، اما آمدن بیرون و هی به مسجد رفتن و آمدن، این باید ببینیم كه ما برای چه كسی این كار را داریم انجام میدهیم؟! ما این مسجدی را كه داریم میرویم برای كه داریم میرویم؟ این مسجد را برای خدا میخواهیم برویم یا برای خودمان؟ و انسان خودش میتواند تشخیص بدهد، این مسجدی كه رفته بهتر توانسته حضور قلب داشته باشد و نماز را بهتر بخواند یا اینكه نه در گوشه منزل خودش و با آرامش بیشتر، بنده نمیتوانم بگویم باید خود افراد، خودشان را محك بزنند و ببینند كدام بهتر است؟!
ـ سوال: رفتن به كلاس و جلسه خانمها مثل مجلس قرائت و تفسیر آیا جائز است؟
ـ جواب: من متوجه این سؤال نشدم.
ـ سوال: خانمهایی كه به راحتی دسترسی به اینترنت ندارند، چگونه و به چه طریقی میتوانند در رابطه با مواردی كه قبلًا ذكر كردید كسب تكلیف كنند و سؤالات خود را بپرسند؟
ـ جواب: خب، بالاخره این مسائل منتشر میشود. اینترنت داشتن جزو اصول دین ما نیست و جزو فروع دین هم نیست، حالا كسی ندارد بهتر كه ندارد. اینهایی كه دارند فرض كنید كه چه طرفی بستند؟! این مطالبی كه منتشر میشود، اوّلًا اكثریتش به خاطر خارج از ایران و مملكت هست. خب طبعاً این امكاناتی هست كه مطالب را به گوش دیگران میرسانند ولی نسبت به خود این افرادی كه خب از دوستان و اینها هستند و همینطور سایر افراد، اینها خب میتوانند با توجه به مسائلی كه امروز هست و تجهیزاتی كه امروز هست میتوانند آنها را پیاده كنند و در اختیار دیگران قرار بدهند و هر چه انسان این مطالب را كمتر داشته باشد و اشتغالش كمتر باشد، راحتتر است و فكرو خیالش هم راحتتر است.

