أهمیت رعایت مراقبه و عمل براساس مبانی بمنظور خارج كردن نفس از تعلقات
45ـ سوال: آیا میتوانیم كه آوای ملكوت را كه مجموعهای از درسها و سخنرانیهای علامه طهرانی باشد در اختیار دوستان و افراد مستعد قرار بدهیم؟
ـ جواب: اشكالی ندارد ولی خب ملاحظات بشود و كلام بزرگان محترم است سخنان اولیاء خدا محترم است. رفقا و دوستان خب اینها رعایت میكنند، مواظبت میكنند، بنده یادم است وقتی مرحوم آقا میخواستند صدای استادشان را گوش بدهند وضو میگرفتند میآمدند آن موقع از این ضبطها نبود، از این ضبطهای بزرگ و از این نوارهای قرقرهای و نوارهای كاست بود، آن موقع من هفت سالم بود من هم خوشم میآمد خیال میكردم حالا این چیست؟ حالا دستگاه آپولو است؟ این چه دستگاه عجیب و غریبی است؟ ما هم مینشستیم ایشان میگفتند كه برو بخواب آقا سید محسن بروبخواب، كه صبح زود بلند شوی ولی ما نمیرفتیم میآمدیم پشت آن در و یواشكی گوش میدادیم ببینیم كه این چیه، و بعد وقتی كه بزرگ شدیم یك وقت ایشان راجع به این كه چرا شما صدای استاد خودتان را در اختیار رفقا قرار نمیدهید، چون ایشان صدا را در اختیار قرار ندادند، ما یك قدری خلاصه آمدیم و زدیم به هم، و همه چیز را و جور دیگر عمل كردیم، ایشان این عبارتشان بود كه فرمودند: صدای استاد ما از آن جایی كه این ولی خدا هست، این صدا مقدّس است و این صدا را هر كسی نباید گوش بدهد، باید با طهارت گوش داد، باید با وضو گوش داد، بله شخص دارد راه میرود در ماشین فرض كنید كه بوق میزند از آن طرف هم فرض كنید كه صدای فرد را ... این صحیح نیست یا این كه آن دارد خیاطی میكند از آن طرف هم صدا بلند است این بی احترامیاست این اهانت است، از این نقطه نظر است كه بنده عرض كردم صدای مرحوم والد رضوان اللَه علیه دست هر كسی نباشد و ما این را در اختیار عموم قرار ندادیم، البتّه قرار داده شده و در اختیار قرار میگیرد، چون یك قدری مسئله بازتر شده و دست ما هم نبوده باید رعایت این نكته بشود اگر انسان با حضور قلب باشد و با توجّه باشد پنج دقیقه گوش دادن به صدای اینها انسان را متحّول میكند و چه اشكال دارد كه انسان به افرادی كه علاقهمند هستند و مستعد هستند و ملتزم هستند چه اشكال دارد كه انسان بدهد؟

