اتصال با سرور قطع شد. در حال تلاش مجدد...

امکان برقراری اتصال وجود ندارد.

اتصال توسط سرور رد شد.

در حال بارگذاری...
00:00:00
تصویر
افزودن به لیست علاقه مندی

استقامت و ثبات در راه

14504

استقامت و ثبات در راه

53
  •  جواب: هدایا اگر قیمتش بالا باشد همان طوری كه در این جا ذكر شده، به مجموع چرا تعلق می‌گیرد، گرچه قیمت هر كدامتك تك كم باشد. بالاخره مجموع به ملكیت یك فرد خاص می‌آید.

  •  راجع به سفر حج این را رفقا در نظر داشته باشند كه اگر سفر حج از درآمد همان سال بخواهد تأمین شود خمس ندارد به جهت این كه سفرحج سفر واجب است و جزو مؤونات واجب تلقی می‌شود اما اگر نه، از اموالگذشته و منافع سالهای گذشته كه ذخیره شده از او انسان بخواهد پول حج را بپردازد در این صورت باید خمس او را بپردازد

  •  سؤال: می‌خواستم شما در رابطه با زلزله بم توضیحاتی بدهید، از این نظر كه آیا این حادثه طبیعی و بر طبق خواست خدا است یااین كه عامل معنوی داشته و بر طبق گناه انسانها و خطا و معصیات صورت می‌گیرد؟

  •  جواب: چرا انسان اصلا نسبت به این مسائل فكر كند؟ حالا زلزله آمده كه آمده، ما كه از احوال بندگان خدا در آن جا خبر نداریم ما باید برای همه طلب مغفرت و رحمت كنیم و متوجه كار خودمان باشیم. حالا به واسطه عقوبت و یا غیرعقوبت بوده این چه دردی ازما دوا می‌كند؟

  •  سؤال: پولهایی كه به روضه خوان می‌دهند و می‌گویند برای اموات ما صلوات بفرست یا برای شفای مریضیا می‌گویندحاجت داریم آیا خرج كردن این پول اشكال دارد یا نه؟

  •  جواب: نه اشكال ندارد، این پول هدیه است‌

  •  سؤال: هر هفته جلسه قرآن داریم و هر سه شنبه یك جزء قرآن برای فرج امام زمان علیه السلام می‌خوانیم. در آخر مجلس به هر كس كه مایل باشد یك یا چند جزء قرآنتكلیف می‌كنیم تا هفته‌دیگر بخواند با نیت فرج خدا به داد او برسد اگر این كار مطابق فرموده حضرتعالی برای حظ نفس است آیا این كار را ادامه بدهم یا نه؟

  •  جواب: نه ادامه ندهید، امام زمان هم معلوم نیست راضی باشد به تكلیف كردن برای .... هر كسی خواست انجام می‌دهد هر كسی خواست انجام نمی‌دهد این امور را نباید تكلیف كرد.