اتصال با سرور قطع شد. در حال تلاش مجدد...

امکان برقراری اتصال وجود ندارد.

اتصال توسط سرور رد شد.

در حال بارگذاری...
00:00:00
تصویر
افزودن به لیست علاقه مندی

استقامت و ثبات در راه

14504

استقامت و ثبات در راه

49
  •  جواب: خب این دیگر ان‌شاءاللَه باشد برای یك وقت دیگر و یك فرصت دیگر خیلی سوال كوتاه و خیلی جواب بلند یعنی جوابی كه به این راحتی نمی‌شود داد ولی در حد مختصر و اختصار عرض كنم.

  •  توحید یعنی كنار گذاشتن خیال، محو الاوهام و تصحیح الخیال، انسان خیال خودش را تصحیح كند. آنچه را كه در این دنیا سبب می‌پندارد جایش را عوض كند. آن چه را كه در این دنیا مؤثر می‌پندارد جایش راعوض كند. ما خدا را كنار گذاشتیم امام زمان را كنار گذاشتیم، رئیس كل و مدیر كل و خادم و دفتردار وچای دار و نمی‌دانم فرض كنید اینها را همه را گرفتیم، این جاها را عوض كینم این می‌شود توحید، خیلی راحت. خیلی راحت خیلی مهم و مشكل. آن چه را كه در این دنیا، دكتر و پزشك و مهندس و عالم و اینها را همه را خیال كردیم واقعیت دارند، خدا و پیغمبر و ملائكه را چون ندیدیم اینها را اصلًا می‌اندازیم كنار، حالا بیاییم جای اینها راعوض كنیم. تمام آن چه را كه از دنیا از كثرات است همه اینها اسباب و الات و ادوات بدانیم هر كسی می‌خواهد باشد و آن چه را كه علت است و سبب است، آن را مؤثر واقعی بدانیم این را می‌گویند تصحیحالخیال. انسان خیال را تصحیح كند و وقتی خیال تصحیح شد حقیقت توحید در انسان تجلی می‌كند. این همان مراقبه است كه انسان باید با توفیق پروردگار به او برسد این مجمل راجع به این مسئله‌

  •  سؤال: حكم صدقه و برداشت و استفاده آن را بفرمایید، به چه كسانی تعلق می‌گیرد؟ حقیر خیلی مقروض هستم فرزندم هم كه وارد زندگی شده است خیلی مقروض است آیا می‌توانم وقتی به تنگنا می‌خورم از صدقه هایی كه خودمان می‌اندازیم استفاده كنیم یا نه؟

  •  جواب: البته بهتر است كه انسان استفاده نكند. صدقه به كسانیتعلق می‌گیرد كه اینها نتوانند از عهده‌مخارج زندگی بربیاید ولی وقتی كه انسان صدقه را كنار می‌گذارد صورت برزخی و ملكوتی او تعلق به فرد دیگری گرفته است لذا بهتر است كه انسان حتی الامكان این كار را انجام ندهد گرچه اشكال شرعی ندارد