اتصال با سرور قطع شد. در حال تلاش مجدد...

امکان برقراری اتصال وجود ندارد.

اتصال توسط سرور رد شد.

در حال بارگذاری...
00:00:00
تصویر
افزودن به لیست علاقه مندی

استقامت و ثبات در راه

14504

استقامت و ثبات در راه

39
  •  و تبدیل به صورت مستحسن و جاذب می‌شود. لذا بزرگان فرمودند مراقبه فقط این نیست كه انسان شرط كند. در هر حالی و در هر وضعیتی انسان باید حالت مراقبه و توجه را داشته باشد تا این كه خدای نكرده آن صورت نفسانی او به جای این كه به سمت كمال برود افول پیدا نكند و به سمت نزول نیاید.

  •  سؤال: اگر به اضطرار و بنا به دلیل مشكلات مالی و بیكاری همسر، مجبور به كار بیرون شویم و مدیریت بعضی قسمتها را داشته باشیم تكلیف چیست؟

  •  جواب: كار در بیرون همان طور كه عرض كردم نفس خود كار ایرادی ندارد و انسان باید به این مسئله برسد كه آن عملی را كه می‌خواهد انجام بدهد آن عمل چه صورتی دارد؟ آیا ضرورت دارد یا ضرورت ندارد؟ ارتباط با مرد هست یا نیست؟ كاری را كه می‌خواهد انجام بدهد چقدر متوجه خودش است و چقدر پراكنده می‌شود؟ و خود انسان می‌تواند تشخیص بدهد كه این عمل برای او مفید است یا نیست. پس بنابراین می‌توانیم بگوییم اگر ضرورت داشته باشد در حد ضروت و به میزانی كه انسان بتواند خود را حفظ كند و از برخورد با نامحرم دوری كند می‌توانیم بگوییم اشكالی ندارد

  •  سؤال: با توجه به صحبت نوارهای اخیر عنوان بصری حضرتعالی بنابر این كه تلفظ مالك یوم الدین غلط است و باید ملك یوم الدین در نماز گفته شود می‌خواستم بدانم اگر احیانا در جایگاهی برای نماز قرار می‌گیریم كه پیشنماز این مسئله را رعایت نمی‌كند تكلیف ما چیست؟ آیا نماز را فرادی نیت كنیم یا جماعت؟

  •  جواب: نه اشكال ندارد، نماز امام جماعت هم كه مالك یوم الدین بگوید چون بر اساس نظر خود یا مرجع تقلید خودش است اشكال ندارد و بهتر است انسان به جماعت بخواند

  •  سؤال: این حقیر حدود پانزده سال پیش استخاره‌ای برای جابجایی از شهرستان به طهران انجام دادم كه خیلی بد آمد ولی با تحقیق، برخلاف استخاره انجام دادم و الان هر وقت اتفاق بدی برای خانواده به وجود می‌آید خود را مقصر دانسته و یا منتظر اتفاقات بد هستم و همین مسئله فكر مرا دائم مشوش كرده است خواهش می‌كنم جواب بنده را بدهید.