خلوص نیّت اصل و اساس در حکومت اسلام
47بردار اینها راه درویشی است و انسان به جایی نمیرسد! مرحوم آقا در یك جمله فرمودند شما بروید گردوبازیتان را بكنید! جواب مختصر و مفید، بفرمایید چندتا گردو بخرید گردوبازی كنید. اصلا ایشان این جوری بودند اعتنا نمیكردندحالا فلانی حرف میزند نمیزند پشت سر ایشان حرف میزند، فلان.
بله؟ دارید میبینید دیگر، خودتان دارید اوضاع را میبینید دیگر. حالا ما بلند شویم بیاییم و اظهار تأسف كنیم كه آیاین طور است آی آن طور است مردم این جور میگویند این طور برخورد میكنند فلان كس مخالف است. به ما چه مربوط است كه مخالف است؟ ما مطلب را باید صحیح بپذیریم بیخود نپذیریم فكر كنیم. نسبت به اتقان و احكام آن مطلب دقت كافی را بكنیم جهات سوال را در ذهن خود برطرف كنیم وقتی به حقانیت یك مطلب رسیدیم دیگر تمام، تمام شد. هر شخصیتی در دنیا بیاید حرف بزند بیاندازیم كنار. هر كسی و نویسنده ای میآید حرف میزند بگذاریم كنار، میزند برای خودش میزند. این روش روشی بود كه انجام دادند. ره چنان رو كه رهروان رفتند.
امیداواریم خدای متعال ما را نسبت به وظایف خودمان بصیرتر و نسبت به راه خودمان استوارتر كند و آن چه كه مدّ نظر ما است فقط و فقط در راستای تحصیل رضای او و تحصیل ولی او عجل اللَه تعالی فرجه الشریف باشد.
اللَهم صل علی محمد و آل محمد

