خلوص نیّت اصل و اساس در حکومت اسلام
41حساب اینجا حساب بیا و برو و شلوغی و این چیزها نیست. ایشان میفرمودند اگر ما میخواستیم در ا ین منزل را باز بگذاریم روزی هزار نفر این جا مراجعه میكردند، در منزلی كه داشتند در مشهد، روزهای اعیاد و وفیات روضه بود. روضه و جلسهعید بین الطلوعین تشكیل میشد و یك صبحانة مختصری و یك ساعت هم بعد از طلوع آفتاب خاتمه پیدا میكرد كه هر كسی كاری دارد به كارش برسد طلاب بروند به درسهایشان برسند و افراد دیگر هم بروند به مشاغلشان برسند یكی دو بار ازدحام جمعیت وقتی كه زیاد بود ما به آقا گفتیم كه جمعیت زیاد است میآیند در حیاط و را هرو مینشینند و تا كوچه هم امتداد پیدا میكند اجازه میدهید این با لای منزل یك طبقه دیگر ساخته شود كه افراد بیایند؟ ایشان فرمودند هر كسی میخواهد بیاید زودتر بیاید، گنجایش همین مقدار است، هیچی كم و زیاد هم نمیشود. حتی آن اتاق كناری را هم درش را باز نمیكردند. بعد از فوت مرحوم آقا به من گفتند كه آقا این طبقهبالا را بسازیم افرادی كه میآیند ...؟ من گفتم كاری كه مرحوم آقا نكردند ما بیایم بكنیم؟ مسئله به همان كیفیت است.
راه خدا راه جنجال نیست راه شایعه نیست راه تبلیغات نیست راه اشاعه نیست راه .. نیست راه دعوتكردن غیر عادی نیست راه حزب نیست راه باندبازی نیست. راه خدا راه صدق است راه خلوص است راه صفا است هر كسی میآید بسم اللَه، راه خودش را دارد میرود، نه به بندهارتباط دارد نه به شما ارتباط دارد، هیچ ا رتباطی ندارد. بنده در این جا قسم میخورم این شوق و این فهم و این ادراك و این حمیت و این شور و این صمیمیت و این لطفی كه در دوستان هست به اندازه سر سوزنی ارتباط به بنده ندارد، به هیچ وجه من این مطلب را در خود نمیبینم و در این مسئله انشاءاللَه صا دق هستم هر شخصی بین خود و بین خدا .... دلیلش هم این است همین نوار بنده را هزار نفر گوش میدهند و نسبت به سخنهای من ترتیباثر نمیدهند، اگر هنر از من است پس چرا در آن جا این طور نیست؟ یعنی انسان كه شوخی ندارد با واقعیات واقعیات را باید انسان درست بررسی كند. همین صحبتهای بنده را بسیاری از افراد میشنوند و به دید انتقاد نسبت به این نگاه میكنند. و ما وظیفه و تعهد خصوصیات و نفسانیت را افراد را كه نداریم، نسبت به نفسانیاتافراد كه تعهدی نداریم. آن چه كه وظیفه ما هست اگر خیانت در تكلیف نكنیم آن چه را كه هست و واقعیت دارد به گوشاهلش، صادقانه برسانیم، فقط همین. دیگر پذیرش و عدم پذیرش بهعهده ما نیست و در این راستا خود بنده با یكی ازا فرادی كه در این جا هستند تفاوتی نداریم. من عمل كردم خودمنزدیك هستم عمل نكردم خودم دور هستم. سایر افراد هم در ارتباط با واقعیات و در ارتباط با مسائل همین حكم را دارند

