اهمیت توجه به کیفیت بهره مندی از عمر
59ما هم پول را پرداخت كردیم و آمدیم منزل.
از این قضیه یك هفته گذشت یك مرتبه بر حسب اتفاق من آن قبا را پوشیدم آن لباس دیگر را پوشیده بودم، دست كردم در جیبم دیدم ا! این قبض آن شخص آن بنده خدا، این در جیب من است خیلی متأثر شدم كه من این را ...، البته نگفتم شما ندادید گفتم به نظرم نمیآید، شاید اشتباه شده یا فرض كنید كه ...، متهم نكردم. گفتم خب چه باید بكنیم؟ خب حالا ببینید! شما همین مثال را در نظر بگیرید اگر با یك دید عادی بخواهید به قضیه نگاه كنید، بابا قضیه گذشته، شما هم پولش را دادید و چیزی بر ذمه نیست مسئلهای نیست دو یا سه هزار تومان بیشتر نبوده و پرداختید و آن هم قضیه را به طور كلی فراموش كرده، گذشته. ولی من با خود فكر كردم نه! مطلب از اینها بالاتر است. الان شما به این گفتید قبض ندادید، این در وجود خودش یكاحساس اشتباه كرده است واقعا ا حساس اشتباهكرد در آن موقع كه من چرا این كار را نكردم؟ من الان در پیشگاه عالم وجود مسئول هستم، مسئول این حالت این شخص هستم كه این حالت برای او پیدا شده است و این الان خودش را خاطی فرض میكند و در كار خودش، خود را شخصی فرض میكند كه مسامحه كرده است كوتاهی كرده، در حالی كه این كار را نكرده، وظیفهاش را انجام داده است و من باید بروم و از او عذرخواهی كنم. گفتم میروم به او میگویم كه این قبض را بگیرید و معذرت خواهی میكنم و حق با شما بوده است و من اشتباه كردم. این را گذ اشتم روی میزم حتی برای این كه فراموش نكنم آن را در كاغذی كه در صورت كارهای [م] را یادداشت میكنم كه فراموش نكنم، این را نوشتم. اتفاقا جلوی آن هم یك علامت زدم كه به آن تصریح كنم، فردا منتظر بودم یكی از دوستان بیاید، نیامد. تلفن كردم یك وسیله آمد از همین وسایل شخصی، آمد سوار شدم رفتم در آن جا برای این كه به فردا نیاندازم. رفتم آن جا [پیش آن] شخص. این نامه را دستش دادم و گفتم آمدم از شما عذرخواهی كنم و حق با شما بوده است و من در این صورت اشتباه كردم. ببینید! این شخص اصلا ماند! اصلا ...! كه این كار یعنی چه؟ در حالی كه من كار مهمیانجام ندادم، كار مهمینكردم.

