اهمیت مساله سکوت و آرامش در مسیر سیر و سلوک
57پیدا كرده كه دیگر نمیتواند حركت كند همین طور منتظر است تا آن ا جل الهی بیاید یعنی از آن موقعیت و از آن مرتبه و از آن قدرت و از آن شوكت، یك مرتبه زمین میخورد و انسان وقتی كه به او مراجعه میكند اصلا دیگر خبری نیست اصلا دیگر .... و راجع به این قضیه خیلی خیلی آثاری است و مسائل و حكایات بسیار زیادی است. مطالعه اشعار مثنوی در این مورد، ما همه شیران ولی شیر الم/ حملهمان از باد باشد دم به دم/ حملهمان از باد و ناپیدا است باد/ جان فدای آن كه ناپیداست باد مطالعه در این قضیه برای جواب این مسئله بسیار مفید است
سؤال: روزه قرضی ندارم و روزههایم مستحبی است فرزندی دارم شانزده ساله كه من وقتی كه روزههای سه روز مستحبی را در ماه میگیرم حداقل دو بار این روزهها را در ماه به خورد من میدهد البته با مخالفت كامل من روبرو میشود ولی اهمیت نمیدهد در حالی كه خود او در عبادت خود جدیت دارد و میگوید من ثواب میبرم تكلیف من چیست؟
البته خب اینها مسائل مسائل شخصی است و هر شخصی بهتر میتواند نسبت به این مسا ئل رسیدگی كند اینها به اصطلاح جوابی ندارد پاسخش این است كه خب انسان باید نسبت به موقعیت خودش كاملا واقف باشد اگر این مسئله به غیر اختیار انسان انجام گرفته كه روزه به جای خودش صحیح است و اگر با اختیار انسان این قضیه انجام گرفته خب روزه باطل است علی كل حال چون روزه روزه مستحبی است مسئله اشكالی ندارد ولی چنان چه انسان نسبت به قضیه اهتمام داشته باشد با بعضی از تمولاتی میتواند جلوی این مسئله را بگیرد
خب سوالات دیگری هم هست انشاءاللَه برای فرصت آینده. امیدواریم خداوند همه را توفیق بدهد كه بتوانیم آن چه كه مورد رضای او است به دور از هوی و هوس انجام بدهیم و سایه مقام ولایت را بیش از پیش بر سر ما برای رسیدن به نقاط كمالی مستدام بدارد.

