اهمیت مساله سکوت و آرامش در مسیر سیر و سلوک
39تعبیر به بسط زمان میشود چارهای جز این برای حقیر باقی نمیماند
مطلب دیگری كه در این جا تذكر داده شده است، چرا وقت نمیدهند و واسطه و مانع است مگر در زمان ائمه مطلب این طور بوده است و حاجب و دربان قرار داده بودند؟
جواب: این را هم با عرض معذرت باید خدمت دوستان عرض كنم كه به همین دلیل كه قبلا عرض شد وقت من اجازه نمیدهد كه بتوانم به تمام درخواستهای دوستان لبیك بگویم و پاسخ مساعد بدهم و انشاءاللَه خداوند از این مسئله خب ما را عبور میدهد و دوستان هم به دید بزرگی و لطف به این مسئله نگاه میكنند. این طور نیست مسئله و گمان میكنم یك قدری مطلب فرق كرده باشد. ببینید مسئله در اختیار من نیست قضیه سلوك و قضیه راه خدا یك مسئلهای است كه بین خود شخص و بین پروردگار و صاحب مقام ولایت ارتباط دارد من در این جا هیچ كاره هستم من هم یكی از افراد مانند شما هستم و همان طوری كه شما نیازمند به دستگیری صاحب ولایت دارید بنده هم هستم و از شما بیشتر و این را در خودم احساس میكنم منتهی چیزی كه هست چون مسیر و مكتب مرحوم آقا قطعا و صد در صد پیش این جانب مورد رضای پروردگار است و این آن موضوعی است كه من میتوانم در روز قیامت پاسخ بدهم از این نقطه نظر با توجه به آن چه كه را كه آن مرحوم در آخر زمان حیات خودش من را مكلف كرده است به ادامه این مسیر، از این نقطهنظر در خدمت رفقا و دوستان و محبین و سا لكین راه خدا هستم و الا بدانید اگر توصیه مرحوم آقا به بنده نبو د من الان در این جا نبودم خیلی صریحا خدمت دوستان این مطلب را عرض كنم و با افراد هیچ ا رتباطی نداشتم
چطور این كه خود آن مرحوم در وقتی كه در بیمارستان بودند من این سوال را از ایشان كردم كه شما به چه دلیل و روی چه مسئلهای این افراد دور شما جمع شدند و شما با اینها ...؟ خب بالاخره یك سوالاتی برای ما پیدا میشد چون ما در آن جا بودیم مسائلی را میدیدیم مشكلاتی را مشاهده میكردیم و برای ما بعضی از اینها غیر قابل قبول بود با لاخره این افراد این جمعیت در اطراف و اكناف با مشاهده مسائل خلاف و معارضات و خدای نكرده بعضی از ناراحتیهایی كه برای ایشان به وجود میآوردند كه خود داستانی طولانی و كتابی مفصل دارد با توجه به اینها، من از ایشان سوال كردم كه این چه مسئلهای بود؟ عبارت ایشان این بود كه فلانی! اگر نبود دستور استادم مرحوم آقای حداد كه پس از من باید به این راه، سید محمدحسین ادامه بدهی و دستگیری از دلسوختگان و محبان راه خدا را بنمایی یك سا عت از عمر خود را با یك نفر نمیگذراندم خب حالا شوخی كردند راست گفتند این دیگر خود دوستان ... التفات میكنید؟

