ضرورت اجابت دعوت خدا و رسول خدا جهت إحیاء قلوب
53نمیبخشم. باید همان طوری که افراد را جمع کردی باید همان طور جمع کنی به همه بگویی من تهمت زدم و آن شخصاین کار را نکرد! چطور آن موقع که داشتی غیبت میکردی رویت شد؟ گرفتاری ما این است. موقعی که داریم کار گناه انجام میدهیم رویمان میشود غیبت میکنیم تهمت میزنیم بد و بیراه میگوییم بین دو نفر را به هم می [زنیم] ولی وقتی که میفهمیم، ای داد بیداد حالا چکار کنیم؟ گیر افتادیم؟ مانع ایجاد شده؟ در راه ما نع ایجاد شده؟ اظهار شرمندگی که میکنیم خباقدام نمیکنیم. خب همان طوری که بودیم با شهامت اقدام کن و بگو اگر این کار را کردی آن وقت اثراتش از بین میرود.
سؤال: آیا با گناه یا حرف زیاد همه اعمال خوب ما و مراقبات از بین میرود و با توبه دوباره باید از اول شروع کنیم یا نه؟ باتوبه آنات قبلی باز میگردد
جواب: نه! باز میگردد اشکال ندارد
سؤال: میز ان تسلیم بودن را چگونه تشخیص [بدهیم؟]
جواب: هر کسی میتواند خودش را قیاس کند که آیا تسلیم است یا نیست؟ هر کسی میتواند قیاس کند. من چند شب به یکی از مخدرات گفتم الان هم صریحا عرض میکنم خب این مجالسی که ما میگذاریم برای رفقا برای دوستان، چه در مجلس عنوان، چه در مجلس غیرعنوان، مجلس مخدرات و اینها میگذاریم آیا ما اطمینان داریم که هرچه میگوییم گوش میدهند؟ نه! این طور نیست. بنده قطع دارم بر این که مطا لبی که میگویم بسیاری از افراد به آن ترتیب اثر نمید هند. از همین رفقا و از همین افراد. ترتیب اثر نمیدهند. بله! به حسب ظاهر میآیند و خندهای و تبسمی، فلان، از این حرفها، بعد کار خودشان را میکنند خیال میکنند ما نمیدانیم خیال میکنند اطلاع نداریم. بنده قطع دارم. ولی نه! به جای خودش از آن طرف هم قطع دارم بسیاری از دوستان از رفقا میآیند گوش میدهند میفهمند مینویسندترتیب اثر میدهند پیگیری میکنند و به نتایج آن هم میرسند و وقتی حالات خودشان را برای من بیان میکنند میبینم نتیجه ترتیب اثر دادن است، نتیجه ترتیب اثر دادن است. هر کسی باید قاضی خودش باشد و هر کسی باید وجدان خودش را محک قرار بدهد برای این که چقدر تسلیم است؟

