اتصال با سرور قطع شد. در حال تلاش مجدد...

امکان برقراری اتصال وجود ندارد.

اتصال توسط سرور رد شد.

در حال بارگذاری...
00:00:00
تصویر
افزودن به لیست علاقه مندی

ضرورت اجابت دعوت خدا و رسول خدا جهت إحیاء قلوب

14625

ضرورت اجابت دعوت خدا و رسول خدا جهت إحیاء قلوب

49
  •  جواب: در بین الطلوعین‌

  •  سؤال: برای رفع حسادت چه راهکارهایی را توصیه می‌فرمایید؟

  •  جواب: برای رفع حسادت، حسادت این است که انسان احساس کند که چیزی را در قبال فردی فاقد است و به دست نمی‌آورد. ولیکن اگر بداند که همه چیز به دست خدا است و آن نعمتی را که او دارد خدا به او داده و اگر بخواهد به او هم می‌دهد پس بنابراین دلیلی برای این قضیه [وجود] ندارد و خدا را مؤثر در همه چیز باید بداند و سعی کند که خود را نسبت به مسائل معنوی برای عبور از این مسئله برساند.

  •  سؤال و جواب: شما در سخنرانی عیدغدیر فرمودید از عمد گناه نکنیم، خدا اشتباه را می‌بخشد. از عمد گناه کردن یعنی چه؟ یعنی عمداً دیگر، نمی‌دانم منظور ایشان چیست؟

  •  این که از روی نفس و به خاطر خودخواهی گناه می‌کنیم از عمد است؟ بله! از عمد است‌

  •  سؤال: کسی که قصدش این است که اصلا اشتباه و گناه نکند و سعی او بر آن است که در برابر حق خاضع باشد و به حق اعتراف نماید ولی در مواردی گناه می‌کند که اکثراً پشیمان می‌شود یا غفلتهایی که از خدا دارد ولی خب می‌توانست که نکند مثلا کسی که غیبت می‌کند یا غضب می‌کند، می‌توانسته خود را کنترل کند و نکرده است ولی بعدا پشیمان شده است آیا این عمدا گناه کرده است؟

  •  جواب: کسی که غیبت می‌کند می‌تواند نکند، بله این عمدی است یا کسی که غضب می‌کند آن هم [عمدی است‌]، یک وقتی خارج از اراده انسان یک مسئله‌ای انجام می‌شود خب این یک مطلبی است ولی یک وقتی نه! انسان وقتی می‌خواهد غضب کند یک قدری به خود فکر کند و ببیند آیا این غضب در جای خودش است یا نه؟ و همین طور غیبت کردن. شما که دارید غیبت می‌کنید این حرفها را طوطی واری که نمی‌زنید اینها را در ذهن می‌آورید و می‌زنید. تو چرا می‌زنی؟ بعدا هم پشیمان می‌شوید! خب بیخود پشیمان می‌شوید! غیبت کردید کار خود را کردید ذهنی را خراب کردید یک کدورتی ایجاد کردید تبعات داردتمام بدبختی ما از این غیبت کردنها است. وقتی که حرف می‌زنیم هزار جور ما حرف داریم که بزنیم دلیل ندارد ما غیبت کنیم، چرا اینهاهمه عمدی است و باید جلوی اینها گرفته شودو اینها تأثیر سوء دارد. گاهی که حرف زیاد می‌زنیم ....