ضرورت اجابت دعوت خدا و رسول خدا جهت إحیاء قلوب
47خارج است خوب است که نباشد البته آن مسئله اول، آن ابرو برداشتن اشکال ندارد. آرایش کردن چه؟ که مسأله آن را عرض کردم. رنگ کردن مو؟ مثل این که خیلی در این جا ایشان دقت به خرج دادند! بله بنده از این چیزها خیلی اطلاع ندارم.
علی کل حال این مسائلی که مربوط به این قضیه تزیین است اینها همین طور است. عرض کردم یک وقتی جنبه جنبهای است که ممکن است برایافراد یک نقص تلقی شود اگر انجام ندهند، نه! اشکال ندارد که این انجام بشود. ولی یک وقتی نه! فرض کنید که شخص حالا شوهر ندارد یا این که چیز نیست حتی مثلا برای شوهر او هم حتی مهم نیست خیلی دربند این گونه مطالب نیست، بهتر این است که در غیر از این دو ماه باشد و بهتر در این است تا سوم امام که همان دوازده است حداقل این نباشد که این فقط یک حالت احترام به این ایام تلقی بشود.
سؤال و جواب: آیا داشتن حیا برای زن مستحسن است؟
جواب: خب بله! تفاوتی نمیکند بین زن و مرد از این نقطه نظر.
سؤال: زن که به خاطر حیاء خود با لباس تنگ بدون دامن در برابر مردان محرم خود ظاهر نمیشود آیا تأثیری برای سلوک او دارد؟
جواب: خب بله! هر چه [زن] بتواند سنگینتر باشد بهتر است و دلیلی نیست که زن بخواهد خود را برای مردان محرم موجّه نشان بدهد، این دلیلی ندارد. آن چه که هست این است که زن باید برای شوهر به نحوی باشد که بتواند مورد رضایت او باشد، فقط همین. ولی نسبت به سایر ا فرادحتی پدر و برادر و اینها نخیر! یک همچنین مسئلهای نیست بلکه در مقابل آنها اشکالی ندارد که سنگین و رنگین و با همان مقتضیات خودش باشد.
سؤال: مهلت انجام دستورات روزانه مانند خواندن روزی یک حزب قرآن از غروب شب اول تا غروب شب دوم میباشد؟

