اتصال با سرور قطع شد. در حال تلاش مجدد...

امکان برقراری اتصال وجود ندارد.

اتصال توسط سرور رد شد.

در حال بارگذاری...
00:00:00
تصویر
افزودن به لیست علاقه مندی

ضرورت اجابت دعوت خدا و رسول خدا جهت إحیاء قلوب

14625

ضرورت اجابت دعوت خدا و رسول خدا جهت إحیاء قلوب

45
  •  این زن در ماشین هستند و هم افراد محرم، آیا حضور در این ماشین برای او ضرر دارد؟ خب بله! بهتر این است که ننشیند البته یک وقتی نامحرم است و کاری هم ندارد، شخصی است که نا محرم است مثل این که شما سوار تاکسی می‌شوید یکی جلو می‌نشیند و شما هم در عقب هستید و کاری ندارید، یک وقتی نه! یک فرد همان طوری که عرض کردم باز تشخیص آن با خود شما است یک فرد نامحرم است و یک چیزیش هم می‌شود و خلاصه بی نظر نیست، انسان نباید [سوار] بشود. اتفاقاتی هم افتاده است.

  •  سؤال: خواندن زیارت عاشورا در چه ایامی‌از ماه محرم و صفر دستور می‌باشد؟

  •  جواب: خواندن زیارت عاشورا در ایام محرم و صفر، هر روزش اشکال ندارد.

  •  سؤال: خواندن آن بعد از نماز صبح بهتر است یا بعد از بین الطلوعین؟

  •  جواب: در بین الطلوعین. بین الطلوعین باید خوانده شود

  •  سؤال: آنهایی که دستور دارند هر روز بین الطلوعین دعای صباح را بخوانند در این ایام زیارت عاشورا بهتر است چه زمانی خوانده شود؟

  •  جواب: اگر زیارت عاشورا را می‌خوانند دیگر دعای صباح لازم نیست‌

  •  سؤال و جواب: اگر دل کسی را شکستیم و بعد از او دلجویی نمودیم وبعد توبه هم کردیم آیا آثار سوء آن رفع می‌شود؟ بله.

  •  اگر دلجویی نکنیم و فقط توبه کنیم؟ نخیر! بایددلجویی شود

  •  سؤال: آیا این حرف صحیح است که جلوی افرادی که از نفس گذشتند می‌شود نقاب نزد و صورت را نپوشاند اگر نگاهشان بیفتد چون از نفس گذشتند برای آنها ضرر دارد؟

  •  جواب: نخیر. از نفس گذشته را به بنده نشان بدهید تا این که ...! بله اینها همه مسائلی است که شیطان برای انسان تسویل می‌کند و می‌خواهد که راه فراری از آن تکالیف برای انسان پیدا کند. تکلیف را باید انجام داد.

  •  سؤال و جواب: با توجه به این که فر مودید در ماه محرم و صفر حالت عزاداران را داشته با شیم نظر شما راجع به مسائل زیر در این ماه چیست؟ آیا بهتر است این مسائل در دهه اول تا سوم امام یا در ماه صفر هم رعایت شود؟ یک ابروبرداشتن؟ زینت بستن مثل گردنبند و گوشواره؟ البته اینها در حد متعارف اشکال ندارد ولی خب علی کل حال این قضیه فرق می‌کند. یک وقتی این تزیین برای شوهر است این اشکال ندارد که انجام شود ولی اگر برای‌