اتصال با سرور قطع شد. در حال تلاش مجدد...

امکان برقراری اتصال وجود ندارد.

اتصال توسط سرور رد شد.

در حال بارگذاری...
00:00:00
تصویر
افزودن به لیست علاقه مندی

ضرورت اجابت دعوت خدا و رسول خدا جهت إحیاء قلوب

14625

ضرورت اجابت دعوت خدا و رسول خدا جهت إحیاء قلوب

37
  •  که بعضی سیگار کشیدن را اشکال نمی‌دانند وحلال است که سیگار هم بکشیم و دودش را هم هوا کنیم ویک روزه هم بگیریم و هر چه هم از دهانمان درآمد بگوییم! روزه که با طل نمی‌شود! غیبت که بکنیم تهمت که بزنیم نمامی‌که بکنیم، این کارها را هم انجام بدهیم فقط همین چیزی نخوریم! سیگار هم بکشیم عیبی ندارد! قلیان بکشیم! از این کشیدنی‌ها! خب اگر قرار بر این باشد نه، آن دیگر از فضای ما خارج است.

  •  سؤال: این که سلمان و اباذر خدمت امیرالمؤمنین علیه السلام خب حداقل یک سوالی بود از این فضا یکخرده دربیاییم می‌رسند و از ایشان می‌پرسند که آمدیم نزد شما که در مورد معرفتتان به نورانیت سوال کنیم و امیرالمؤمنین علیه السلام در این باره توضیح می‌فرمایند، منظور از معرفت امیرالمؤمنین به نورانیت چیست؟ معرفت امیرالمؤمنین به چند چیز داریم که یکی [از آنها] نورانیت [است؟]

  •  جواب: معرفت به نورانیت یعنی معرفت ولایت نه معرفت جسم. امیرالمؤمنین علیه السلام دو شناسنامه دارد، یکی شناسنامه حضرت این است که فرزند ابوطالب است و مادر حضرت، فاطمه بنت اسد است و پسرعموی پیغمبر است و شوهر حضرت زهرا و پدر امام حسن، این یکی. خب همه این را میدانند، همه اطلاع داریم و همه خبر داریم.

  •  یک شناسنامه دیگر دارد حضرت، آن شناسنامه همانی است که وقتی کسی او را فهمید دیگر بعد از پیغمبر سراغ بقیه نمی‌رود، آن یک شناسنامه دیگر است. یعنی امیرالمومنین به چه شناختند؟ ا میرالمؤمنین را به واسطه فیض الهی و ولی تمام عالم وجود و مدیر و مدبر تمام خلایق و ممکنات و مجرای فیض الهی و آن طناب بین پروردگار و بین همه مخلوقین و واسطه وجود همه عالم، شناخت امیرالمؤمنین این است. امام زمان را این جوری باید شناخت.

  •  این امام زمان ما، امام زمان شناسنامه اولی است. خود حضرت پدرش کیست؟ حضرت امام حسن عسگری، مادرش حضرت نرجس خاتون و برادر هم که ندارد، امام زمان برادر ندارند و همین طور تک فرزند امام حسن عسگری، این در این حدّ، در فلان سال به دنیا آمدند بعد از پنج سالگی هم پدر بزرگوارشان به شهادت رسیدند و امامت به آن حضرت منتقل شد و ٧٥ سال هم غیبت صغری طول کشید و بعد الان ما در غیبت کبری هستیم این می‌شود شناسنامه‌اول، آن شناخت اول امام زمان در این حد، این هیچ فایده‌ای ندارد، یک شاهی این‌