ضرورت اجابت دعوت خدا و رسول خدا جهت إحیاء قلوب
33حرام. بله! اگر این خاطرهای به وجو د نیاید که میآید و هر کسی بگویددروغ میگوید، هر که بگوید دروغ میگوید و این مطالب را غیر از این جا نمیشنوید، میگویند اشکال ندارد! اشکال ندارد! آن کسی که میگوید اشکال ندارد یک سانت مسئله را دارد میبیند نه ارتقاء نفس را به سمت باریتعالی، او را نمیبیند اگر میدید و میفهمید، حتی خودش، با هفتاد سال سنش، که یک چهره زن بازیگر را دیدن در نماز شب او و نماز اوتأثیر میگذارد این مطلب را نمیگفت.
ما به کدام افق باید نگاه کنیم در ابلاغ مطالبمان به افراد؟ و به کدام سطح باید نگاه کنیم؟ آیا به همین مقدار؟ آیا به همین که الان مردم دارند انجام میدهند؟ از صبح تا شب که بلند میشوند این پیچ تلویزیون و رادیو را باز میکنندتا ساعت سه بعد از نیمه شب که فوتبال میبینند و فلان میکنند و میگیرند میخوابند. این است؟ یعنی این مردم معیار برای صحبت و اعلان و تکلیف ما هستند یا نه؟ یا آن فردی که میخواهد به واسطهگذران ساعاتش در روز، برای خود تغییر ایجاد کند؟ در چه افقی ما باید صحبت کنیم؟ ما باید در آن ا فق مطالب را بگوییم هر کسی نمیخواهد گوش نمیدهد به او به این جا اکتفا میکند، بکند. الزامینیست. نه این که از اول بیاییم این را بگوییم آقا نگاه کردن به مرد اجنبی غیرمسلمان سرتا پا لخت اشکال ندارد! برویدنگاه کنید یک فیلم بگذارید تا آخر! اشکال ندارد دیگر! اینها ارزش ندارند! از آن طرف مرد هم بیاید نگاه کند بعد هم خدا مید اند چه خواهد شد؟ خب این طور که نیست!
ما بشر هستیم ما نفس داریم ما ذهنیت داریم، ما چه داریم، نمیتوانیم همین طوری فرض کنید که دین مردم را به بازی بگیریم! تمام اینها اشکال دارد و تمام اینها حرام است.
سؤال: آیا میشود نتیجه گرفت که دیدن تمام فیلمها که مستلزم نگاه کردن زن به چهره مردان و مرد به چهره زنان میباشد [چه فیلمهای ایرانی] چه فیلمهای خارجی، شرعا حرام است؟

