علت ثبوت احكام الهی و مبانی اخلاقی در شرایط مختلف زمانی و مكانی
57سیدالشّهدا را یکخرده پیدا کردن، یک ذرّه پیدا کردن آن است البتّه وقتی که انسان در یک همچنین فضایی قرار میگیرد اشکش میآید چطور این که گاهی اوقات انسان از شدّت شوق هم اشکش میآید. در مجالس ائمّه و اعیاد مگر انسان گاهی اوقات اشکش نمیآید؟ خب آن هم اشک است دیگر، آن هم مثل گریه بر امام حسین است. چه عزا باشد چه گریه شوق باشد در اعیاد، تفاوت نمیکند و به واسطه وارد شدن، انسان گناهانش ریخته میشود؟ چرا ریخته نشود؟ چرا؟ مگر گناه غیر از کدورت است، غیر از کدورت است مگر؟ وقتی که انسان یک گناه انجام میدهد حالت کدورت را احساس نمیکند؟ آن گناه را که انجام داد حالا که دیگر کاری نمیتواند بکند! آن که هست با انسان و هیچ وقت از انسان جدا نمیشود کدورت و ظلمتی است که انسان احساس قبض میکند. احساس ناراحتی میکند آن حالت گناه است دیگر، خب وقتی که انسان وارد در این فضا شود آن حالت کدورت و قبض او از بین میرود پس معلوم است که ریخته شد دیگر، دیگر چه میخواهی؟ دیگر چه میخواهی؟ ریخته شد دیگر و هر چه این قویتر باشد البتّه اثر بیشتری دارد.
سؤال: چگونه میتوانیم با امام زمان ارتباط برقرار کنیم؟
جواب: آن دیگر بسته به میزان علاقه و محبّت و اهتمامی است که ما داریم. گر گدا کاهل بود تقصیر صاحبخانه نیست. اگر انسان اهتمام داشته باشد که مورد عنایت حضرت باشد طبعاً چکار میکند؟!! یک قانون میدهم دست شما، هر کاری میخواهید بکنید امام زمان را در کنار خودتان ببینید، تمام شد. این میشود ارتباط با امام زمان. مگر ما نمیگوییم امام زمان از ما به ما نزدیکتر است؟ مگر نمیگوییم؟ اولیاء خدا، من شب خیال در ذهنم آمده، خیال، راجع به یک بنده خدایی یک خیالی آمده بود که بروم کاری را انجام بدهم به نظرم هم درست بوده است ولیکن اگر این کار را انجام میدادم آن جلوی افراد شرمنده میشده آبرویش میرفته، من خیال میکردم که این باید بشود این به صلاح او است، این طور فکر میکردم. خب انسان اشتباه میکند، صبح میروم پیش آقا، آقا دارند مشغول نوشتن میشوند من هم میروم پشت میزم، من هم مشغول کارم میشوم. آقا آن جا بودند و من هم این جا. همین جوری که مینوشتند، انسان نمیتواند به هر خیالی که در ذهنش میگذرد جامه عمل بپوشاند اینها خوب نیست آبروی افراد را انسان باید حفظ کند. ایشان از کجا فهمیدند؟ از کجا فهمیدند؟ ایشان میفهمند امام زمان نمیفهمند؟!! این که سرباز امام زمان است، این که متّصل به امام زمان است، این که شاگرد از امتحان به درآمدهامام زمان است این میفهمد آن امام زمان نمیفهمند؟ او خبر از ما ندارد؟

