صداقت و خلوص نیت شرط اساسی تکامل
37برویم حالا چه خدا چه ولایت فرقی نمیکند هر چه که باقی است، دنبال باقی برویم و خودمان را به فانی گول نزنیم و نبندیم.
همین امروز من داشتم چیز بود داشتم اخبار را گوش میدادم یک مرتبه تقریبا ساعت دو بود شنیدم در اخبار گفتند که بله جناب آقای آقا سیدمهدی روحانی به رحمت خدا رفته، شنیده بودیم ایشان ناراحتی دارند بسیار ایشان فرد پاکی بود، بسیار شخص فاضلی بود مجتهد بود و شخص با اخلاص و با صفایی بود، شخص صادقی بود صادق بود درست شد، اهل عرفان بود؟ نه اهل عرفان نبود، اهل فلسفه بود؟ نه! ولی غالبا وقتی که آقا میآمدند قم ما به اتفاق آقا منزل ایشان میرفتیم چرا؟ چون شخص صافی بود، شخص صادقی بود، مگر حتما باید کسی اهل عرفان باشد تا با او رفت و آمد داشته باشد، مگر آیه آمده همه باید عارف باشند همه باید سالک باشند، آیا مگر ما تافته جدا بافته هستیم از بقیه، مردی بود منظم محترم مؤمن با اخلاص با صفا خدا هم با اولیاء محشورش میکند.
بله! ... مگر مرگ خبر میدهد خبر نمیدهد، بفرمایید خوش آمدید الان که من دارم این صحبتها را با شما میکنم واللَه و باللَه قسم میخورم که از فردای خودم خبر ندارم واللَه و باللَه، الان من باید ببینم الان ساعت نزدیک غروب است باید صحبت را تمام کنیم الان باید ببینم در این وضعیتی که با شما هستم صادق هستم یا نیستم، از یک ساعت دیگر خودم لازم نیست خبر داشته باشم و نیازی هم نیست، الان در این وضعیت من باید خودم را امتحان کنم آیا در ارتباط با این جریان صادق هستم یا نیستم، یا میخواهم پرده بیاندازم میخواهم بگذرم، همچنین رد شوم اغماض کنم، همان آن که میخواهیم رد شویم و گوش ندهیم بدانیم دارد سرمان کلاه میرود همان آن، نگذاریم سرمان کلاه برود التفات فرمودید این مسئله است.

