
إشراف عینی اولیاء الهی بر مصالح و مفاسد
إشراف عینی اولیاء الهی بر مصالح و مفاسد
35با هرچیزی، جدال میكنیم، تلفن را برمیداریم قر قر قر، از آن اول بالای لیست، یكی یكی تمام بیست و چهار ساعت با این تلفن، با آن تلفن، بابا بس است دیگر! سوخت! اگر گوش تو كر نشد، آن تلفن سوخت!
ما تلفن نزنیم، یكی دیگر میزند، آرام كه نمینشینیم! دائم تلفن زده میشود.
بابا دو ساعت آرام بنشینید، سه ساعت آرام بنشینید، زندگی كه تلفن نیست، زندگی كه فقط سر و صدا و موسیقی و اخبار نیست، زندگی كه فقط شرّ و وِر و این مطالب نیست، چرا ما باید كاری كه بقیه میكنند را ما هم انجام بدهیم؟ كی گفته كه ما باید متابع بقیه باشیم؟ خب بقیه متابع ما باشند!
اینها به دوام باید باشند، مراقبت باید داشته باشیم تا آن حالی كه برای ما به عنوان میهمان آمده و در قلب ما به عنوان میهمان جا گرفته است، آن میهمان را نگه داریم، آن را ضیافت كنیم، نه اینكه بیرونش كنیم.
تا یك هفته حال ما رفت، انقدر رفتیم حضرت معصومه، عجز و التماس كه: بابا غلط كردیم! اصلا دیگر جواب سلام نمیدهیم! خوب شد؟ هیچی! تا دیگر الحمدلله لطف كردند و دیگر كم كم حال ما را برگرداندند.
یك صحبت! یك سلام علیك! ببینید چقدر اثر سوء دارد! وقتی كه من میگویم رفقا باید مواظب باشند، با هركس نباید ارتباط داشته باشند برای همین است آقا! این برای خودتان است. اینها فایدهاش به خودتان میرسد، نتیجهاش را خودتان میبرید. نمیخواهید؟ امتحان كنید! امتحان كنید، یك مدتی گوش ندهید، آنوقت ببینید كه چه خواهد شد. اینها مسائلی است كه تجربه شده، بزرگان همه را تجربه كردهاند، امتحان كردهاند، نتیجه تجربه این مطالب را دارند به ما ارائه میدهند كه ما دوباره تجربه نكنیم، چون خدا دو عمر به انسان نداده است.
خب انشاءاللَه امیدواریم كه خداوند متعال در این اشهر مباركه و در این موقعیتهای خاص و در این ضیافت مخصوصی كه خداوند نصیب بندگانش كرده است، و آن را مختصّ به اولیاء خودش قرار داده، ما را هم از این ضیافت بهرهمند بگرداند، و به آن وعدههایی كه خودش داده است كه: ناتمامان جهان را كند این پنج تمام؛ خام را پخته میكند، ناقص را كامل میكند، ضعیف را قوی و استعدادها را به فعلیت میرساند، انشاءاللَه؛ خدا ما را به این وعدهها در زیر سایه امام عصر عجّل اللَه تعالی فرجه الشریف كه آن حضرت واسطه برای این فیض است برساند و اتفاقا بعضی از همین ادعیه ماه رجب هم از ناحیه آن حضرت آمده است، مرحوم آقا خیلی توصیه میكردند كه در این ماه، ماه رجب، خیلی توجّه به مقام ولایت قویتر و شدیدتر باشد و انسان حضور آن حضرت را در تمام شراشر وجود خودش احساس كند و در تمام آثار حیات آن نفس مقدّس را ببیند و آن را احساس كند.
