دیدگاه مکتب عرفان نسبت به مساله تغذیه و پرهیز از افراط و تفریط (١)
34راجع به این مطالبی كه عرض شد رفقا خوب تأمل كنند، روزه در ماه مبارك رجب در این مراقبه موثر است، كسانی كه خب روزه قضا دارند نمیتوانند روزه مستحب بگیرند، همان روزه قضا را میتوانند انجام دهند و كسانی كه روزه قضا ندارند، روزه مستحب هر چه بیشتر بگیرند بهتر است، روایت داریم كه رسول خدا این سه ماه را در روزه به هم وصل میكردند و كسانی كه نمیتوانند روزه بگیرند آن اذكار ماه رجب را كه سبحان الاله الجلیل، سبحان من لا ینبغی التسبیح الا له، سبحان الاعز الاكرم، سبحان من لبس العز و هو له اهل، روزی صد مرتبه این را بگویند كه ثواب روزه به آنها داده خواهد شد.
لیلة الرغائب خیلی مورد توجه بوده، روزه قبلش همین طور، اعمالی كه در آن شب هست. و من از خود مرحوم آقا شنیدم، پرداختن به این اعمال در شب اول ماه رجب تا سال آینده برای انسان تأثیرگذار خواهد بود خیلی نسبت به اعمال شب رغائب رفقا دقت كافی داشته باشند ادعیه ماه رجب حتما خوانده بشود و همین طور در اوقاتی كه خب برای انسان پیش میآید آدم نیم ساعت در جایی است و كاری ندارد به جای این كه ذكرش فكرش به این طرف و آن طرف بیاید یكی از این ادعیهها را گوش دهد و معنایش را توجه كند الان هم كه این وسائل و اینها در اختیار انسان هست و انسان صدا و صوتش را میتواند كه همیشه همراه خودش داشته

