ضرورت ریاضات نفسانیه در مسیر سیر وسلوك الهى
38پس بنابراین روضهی سیدالشهداء باید روضهی با فهم باشد و با ادراك باشد این جلسات روضه نباید در آنها اختلاف باشد بعضیها هستند در جلسات دو قسم می نشینند، یك عدهی خاص مینشینند دور، یك عده هم این وسط، آنها بلند میشوند سینه میزنند اینها همینطوری نشسته اند، جلسه امام حسین یكنواخت باشد، اگر همه هستند همهی افراد بیایند، چه اشكال دارد آنها هم پیش شما بنشینند؟ چه اشكال دارد همه یك جور بنشینند؟ مگر اینها خونشان فرق میكند؟ اگر همه برای روضه بلند میشوند، همه باید بلند شوند، نه اینكه یك عده بلند شوند یك عده بنشینند، این دو قسم كردن اهانت به مجلس سیدالشهداء است، این صحیح نیست همه روی زمین باید بنشینند یا همه باید موقع سینه زدن بلند شوند و اگر كسی معمم است بیاید بنشیند، الان در همین جلسه كه ما داریم فضلا و بزرگان اینها را شما نگاه بكنید این ها اینقدری كه در خود این مجلس نشسته اند اینقدر در این دور ننشسته اند، مرحوم آقا میفرمودند فرق بین مجلس ما و مجلس بقیه این است كه در این مجلس بین معمم و غیرمعمم فرقی نیست، جا بود مینشینند نبود وسط مینشینند، ما با ایشان میرفتیم در مجالس ختم، یك دفعه خودم یادم است رفتیم مجلس ختم مرحوم آقای حكیم در بازار طهران همان مسجد

