
جلسه ۷۵۱
فصل(9) في تحقيق الصور و المثل الأفلاطونية حاصل مطالبی که در بحث مثل افلاطونی تا اینجا گفته شد 29/1/1433
جلسه ۷۵۱
19یارو میگفت آقا من نمیدانم چقدر در این محله دزدی دارد میشود!
همیشه تاریخ همین بودهها! واقعا. این جریانات بعد از فوت مرحوم والد ما، خیلی برای من سازنده بود. خیلی. من این مطالبی را كه در تاریخ و در سیره و در اصحاب میخواندم، من اینها را درك نمیكردم. واقعا درك نمیكردم. نمیفهمیدم چی است. جدّاً الان كاملا دیگر برایم ملموس است. الآن دیگر كاملا ملموس است. یعنی اگر الآن أمیرالمؤمنین ... امام زمان! چرا بگوییم أمیرالمؤمنین؟ اگر الآن امام زمان ظهور كنند، همین شرائطی كه الآن ما داریم، ـ الآن ما شرائط ظهور را نداریم ـ اگر الآن امام زمان ظهور كنند، خب اولش یك سر و صدایی خواهد شد، چطوری كه دیدید سی سال پیش چه سر و صدایی شد. دیدید دیگر، چی، فلان، این حرفها، انقلاب و این حرفها. درست؟ اگر امام زمان الآن ظهور كنند، یك همچنین سر و صدایی خواهد شد. آن اولش را قبول داریم. یك سال، یك سال بگذرد، چهار نفر دورش نمیمانند! چهار نفر! از همینهایی كه الآن دارند سر و سینه و شكم خودشان را جر میدهند: یابن الحسن! یابن الحسن!
چهارتا نمیمانند! درست شد؟ چرا؟ چون او میخواهد به امام زمانی خودش عمل كند! نه به خواستهای مردم، و من و شما. چهار تا نمیمانند!
ما این زمان پیغمبر و این أمیرالمؤمنین و این اوضاع، را نمیفهیمدم مثلا میشود پیغمبر سرش را زمین بگذارد و بعد سه چهارتا دورِ این علی بمانند؟ اصلا ما نمیفهمیم! نمیفهمیم. نمیكشد كلهمان. مغزمان نمیكشد. ما بعد از فوت مرحوم آقا این را فهمیدیم. كه نه، آقا طرفی كه تا دیروز به من میگفتش كه اگر ما بخواهیم یك چیزی از آقا بفهمیم باید به تو بگوییم، این طرف در میآید میگوید كه این از اول آدم منافقی بوده! كه پدرش با او همراهی میكرده، هوایش را داشته، به خاطر اینكه بیشتر از این، این به ضلالت نیفتد! به گمراهی نیفتد!
